18 mei t/m 27 mei

We zijn weer terug in Perth. Op dezelfde locatie als waar we onze reis door Australië zijn begonnen. Grappig om weer dezelfde mensen tegen te komen in dit hotel. Zij ‘wonen’ hier. Voor ons voelt ook alles weer heel vertrouwd.

Voordat we aankwamen in Perth hebben we nog een paar mooie dingen van dit land mogen zien. We passeerden het zogenaamde Pink Lake. Roze water, ontstaan door de mineralen die in de grond zitten. Bizar gezicht.

rmaN0XicRAWuMTpMG0GsGQ_thumb_715dTjfW3cdQMOSkcNZrBmvUA_thumb_717

Ook brachten we een bezoek aan The Pinnacles, een van de natuurlijke hoogtepunten aan de westkust. Duizenden rotspunten steken hier uit de gele grond, sommige wel 5 meter hoog. Hoe het ontstaan is gissen de wetenschappers nog steeds naar. Versteende delen van bomen, erosie, ze weten het niet. Wel apart dat juist op een relatief klein stukje grond zoveel van die dingen uit de grond steken. Foto’s maken is bijna een onmogelijke opgave. Elke hoek, elk stukje is nog mooier dan het andere. Bussen vol Aziaten reden er ook rond, uiteraard ook gewapend met de fotocamera’s. “You take picture, yes?”

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_732UNADJUSTEDNONRAW_thumb_7339os%7z6HSpa33vL58iTzow_thumb_720UNADJUSTEDNONRAW_thumb_729

Na het bezoek kwamen we op de campsite in contact met een Nederlands gezin dat ook al meer dan een jaar in Australie was. Eerst gewerkt, daarna vakantie. Toch wel weer heel leuk als je Nederlanders tegenkomt. De andere dag waren we nog maar net op weg toen we een ‘verlaten’ strandje ontdekten waar gekampeerd mocht worden. We parkeerden de auto, zetten de tent op en genoten van de rustige omgeving in het zonnetje. Later op de dag kwamen er steeds meer reizigers aan om te overnachten.

yEMqkYNOT8SPNk7DzJPqhQ_thumb_71b6awBXuvNQmSL7WDB4c9RKw_thumb_71d

De andere dag reden we door naar Fremantle, een voorstad van Perth, omdat de campings in Perth allemaal min of meer ‘bewoond’ zijn. Niet echt een campingsfeer, bijna geen vakantieganger te zien. Dat was heel wat anders op de camping waar we wel verbleven. Daar leek het wel of we bij een verhuurbedrijf hadden geparkeerd. We kwamen in het donker aan, maar om ons heen stonden allemaal busjes van bekende verhuurbedrijven. Veel jongelui die op het punt stonden om aan hun reis door Australië te beginnen. Ondertussen hadden we ook een reactie gekregen van een geïnteresseerd Nederlands stel voor de auto. Zij komen de 24 ste aan in Perth. De volgende ochtend gingen we op weg naar ons ‘vertrouwde’ hotel midden in Perth. Even met de auto voor het hotel wachten om uit te laden is hier al een probleem. Een overijverige ambtenaar slingert je, als je niet vlug vertrekt, zomaar op de bon. Welcome back in Perth, city without free parking. We kregen dezelfde kamer als een half jaar geleden, Gerda regelde weer een mooi prijsje… Daarna met de auto weg uit de city om hem ergens in Fremantle ‘free’ te parkeren. Maar ook naar de kapper, allebei, het was hard nodig. Gerda duurde wat langer, dus ging de auto alvast door de wasstraat, werd ie uitgezogen, en de spullen uitgezocht. Wat blijft achter voor de kopers, wat gaat mee. In Fremantle op een goed adresje een biertje en daarna met de trein terug naar Perth. De andere dag deden we helemaal niets, ook wel eens lekker. Geen agenda, geen dingen regelen, helemaal niets. De dag daarna weer terug naar de auto, beddengoed eruit, de tent laten luchten …. De auto parkeerden we een paar voorstadjes dichter bij Perth, dat scheelt weer in tijd. ’s Morgens vroeg bericht van de potentiële kopers, die ook een kamer in ons hotel hadden genomen. Kennis gemaakt, Maarten en Astrid, leuk jong stel die een jaar door de wereld trekken. Samen ontbeten en daarna door om de auto te bekijken. Alles laten zien en uitgelegd en daarna werd de koop gesloten onder het genot van een drankje.  Allebei de partijen tevreden. Van die auto gaan ze vast veel plezier beleven.

image1

We bezochten de andere dag Kings Park en maakten daar een mooie wandeling. Kings Park is het grootste stadspark ter wereld, je kunt er uren lopen. Het park wordt net als in New York gebruikt om te luieren, picknicken, sporten enz. Lekker druk en heel gezellig, Maar ja, hier hebben ze de temperatuur natuurlijk ook nog eens lekker mee. ’s avonds uit eten bij een Indiaas restaurant om weer eens wat andere smaken te proeven. Lekker spicy! Maandagochtend was het kantoor voor de autoregistratie weer open en gingen we met z’n vieren de auto over laten schrijven. Appeltje, eitje hier in Australië en 10 minuten later waren zij de nieuwe eigenaren van The Frog, zoals we onze auto genoemd hadden. Terug naar het hotel, afscheid genomen en uitgezwaaid. Wij kunnen nu echt plannen gaan maken wat onze volgende bestemming gaat worden.

4 gedachten over “18 mei t/m 27 mei

1. Goedemorgen samen.
    Auto weeeeeeg.
    Waar nu heen? Nog een continent?